Forum Forum RPG Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 [WFRP] Szkółka walki Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
AlbaN




Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 127 Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 18:40, 27 Gru 2006 Powrót do góry

Wypisze kilka podstawowych terminów dotyczących walki, zastosowanie uproszczenia itp :)
Do rzeczy: "Modyfikatory walki
+ 30 Atakując zaskoczoną postać
+ 20 atak 3vs1 i atak ogłuszonych postaci
+ 10 atak 2vs1 i w leżących
0
- 10 atak w pozycji leżącej, walka w błocie, padającym śniegu deszczu
- 20 trafienie w punkt, unikanie leżąc
- 30 walka w głębokim śniegu, parowanie ciosu giganta"

Broń parująca - z taka zdolnoscia daje mozliwosc łatwiejszego parowania o +10, sa to tarcza puklerz lewak i temu podobne.

Ponizszych zdolnosci nie mozna sumowac typu Wycelowana Szarża :)

"Atak agresywny"
- (2 akcje - runda) w swojej rundzie zadaje sie 1 cios z modyfikatorem +20 w tej samej rundzie nie mozna zadac wicej ciosów ani parowac ani unikac

Przydatnosc : Dobijanie rannych przeciników takich koło 0-3 pkt życia :) lub jak ktos chce miec pewnosc ze trafi nie zwracajac uwagi na włane bezpieczenstwo

"Atak ostrożny" - (2 akcje - runda) zmiejszajac szanse o -10 do WW dostajemy +10 do parowania i unikania nastepnej rundzie

Przydatność: jak mamy duzo WW albo zrecznosci i walczymy z ciezkim przeciwnikiem, lub dla osoby przyjmujacej ciosy przy walce 2vs1, cudo jesli mamy tarcze w reku lub inna bron parujaca bo dostajemy +20 :)

Wycelowanie - (akcja - poł rundy) pozwala na zadanie ciosu lub wystrzelenie bardziej dokładnie +10 do testu ww lub us

Przydatnosc: jesli liczy sie jakosc nie ilosc :) albo cos podobnego. Przy zdolnosci strzał mierzony US zwiekszamy o +20 - dobre na poczatku walki kiedy zaczynamy od przycelowania bronia i oddania celnego strzału z NP kuszy (siła 4 +k10)

Szarża - (2 akcje -runda) poswiecamy cała runde na rozpedzenie sie, przy czymostatnie 4 metry przed celem musimy przebyc w linii prostej zadajemy wtedy cios +10 do WW

Przydatnosc: PIERWSZA runda walki :) przy atakowaniu kopią, ogulnie przydatne do atakowania :)

Finta - (akcja - poł rundy) wykonujemy test sporny na WW z przeciwnikiem, jesli wygramy to naszego ciosu nie mozna sparowac ani uniknąc. Po zadeklarowanej Fincie musi nastapic atak jesli nie to bonus przepada

Przydatnosc: jesli walczymy ze złodziejami, wprawnymi szermierzami, takimi co maja uniki rozwiniete, i sporo zrecznosci a nieduzo WW :)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)