Forum Forum RPG Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 [WFRP] Warhammer ED 2 - mechanika :) Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
AlbaN




Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 127 Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:14, 15 Wrz 2006 Powrót do góry

Jak wiecie jestem lekko kopniety pod wzgledem analizowania mechaniki w grach :) no ale co ja poradze

Moje Uwagi :
Zbroje :
Zasady piszą ze jesli ma sie dowolną czesc zbroi kolczej na zbroi skorzanej - to zmniejsza sie zrecznosc o 10 %, zas dowolna czesc zbroi płytowej zmniejsza szybkosc o 1.

Moje rozwiązanie - skórznia nie redukuje ruchów.

zbroja ktora zapewnia 2 (bez skózni) - 3 (ze skórznia) Punkty Zbroi w trzech lokacjach bez głowy zmniejszaja zrecznosc o 10 %
Czyli np załozenia Kolczugi (korpus, dwie nogi). Napiersnika i naramienników płytowych
Załozenie 3 czesci płytowych na zbroje kolcza zmniejsza szybkosc o 1 - jak w zasadach.

Bron dwureczna:
W zasadach jest bronią druzgocąca (2K10 wybieramy wyzszy wynik) i bronią Powolną - to ze jest powolna pozwala na dodanie 10 % do testu parowania i unikania ciosów przeciw tej broni. i tu sie zaczynaja schody, w jaki sposob jedną reką łatwiej parowac cios broni dwureczniej ??!! przeciez jak zwykły chłopek parował by mieczem atak dwurecznago młota, to straciłby czucie w rece. Pozatym taka bron zadko kiedy wazyła 10 KG, przewaznie 3-6 KG!! wiec wcale nie jest taka wolna w urzyciu.

Moim roziwazniem jest okreslenie broni Powolnej lub Szybkiej jako modyfikator +/- 10 do inicjatywy. Bronia dwureczna potrzba ciut wiecej czasu zeby wziasc zamach i dlatego bedzie mniejszac incjatywe o 10


co myslicie o takich rozwiazaniach??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
AlbaN




Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 127 Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 22:50, 09 Lis 2006 Powrót do góry

Inny podział zbroi - hełmy (czepiec kolczy, hełm) nie podlegają modyfikatorom. Zbroja kolcza: Korpus -5 % do Zr, Nagolennice Kolcze -3% do Zr, Naramienniki Kolcze -2% do Zr w sumie jest to (zbroja pełna kolcza) -10% jak w zasadach. Kolczuga (korpus i nogi) powoduje ujemny modyfikator -8 do Zr.
Albo Korpus -4% ramiona -3% i nogi -3% zrecznosci =-10%


Jak jest w zasadach - to PEŁNA płytówka (PZ 5) powoduje -1 szybkosci tylko jesli MG nie używa rozliczenia obciążenia

Zastanawiam sie nad czesciami płytowymi nałozonymi na skórznie, czy traktowac w taki sam sposob jak zbroje kolcza czy przez to ze czesci sa prawie dwukrotnie drozsze - nie powoduje zadnych modyfikatorów ... hmm niech MG odpowie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
AlbaN




Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 127 Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 15:14, 11 Lis 2006 Powrót do góry

Kontynuując moj monolog... Kwestia obciązenia. układ dla mnie niezrozumiały . Dlaczego kusza waży 120 ? a broń dwurczna 200 ?! - czemu tak duzo ? kusza nie powinna wazyc wiecej niz długi łuk czyli jakies 80. a Bron dwureczna wydaje mi sie ze zależnie powinna ważyc od 120-150


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SkerboL




Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 229 Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 22:20, 14 Lis 2006 Powrót do góry

AlbaN napisał:
Inny podział zbroi - hełmy (czepiec kolczy, hełm) nie podlegają modyfikatorom. Zbroja kolcza: Korpus -5 % do Zr, Nagolennice Kolcze -3% do Zr, Naramienniki Kolcze -2% do Zr w sumie jest to (zbroja pełna kolcza) -10% jak w zasadach. Kolczuga (korpus i nogi) powoduje ujemny modyfikator -8 do Zr.
Albo Korpus -4% ramiona -3% i nogi -3% zrecznosci =-10%


Ogólnie zasady dot. pancerza mi się podobają, wprowadza to nieco więcej komplikacji, ale za to jest bliższe realizmowi. Możemy spokojnie je stosować.

AlbaN napisał:

Jak jest w zasadach - to PEŁNA płytówka (PZ 5) powoduje -1 szybkosci tylko jesli MG nie używa rozliczenia obciążenia


Co w związku z tym?

AlbaN napisał:

Zastanawiam sie nad czesciami płytowymi nałozonymi na skórznie, czy traktowac w taki sam sposob jak zbroje kolcza czy przez to ze czesci sa prawie dwukrotnie drozsze - nie powoduje zadnych modyfikatorów ...


Zależność cenowa jest tutaj spowodowana dostępnością (płytówki jest trudniej wykonać). Wydaje mi się jednak, że wygodniejsza jest kolczuga od płytówki, więc rezygnacja z modyfikatorów, byłaby chyba niedobra. Pozostaje pytanie, dlaczego zbroje kolcze mają taki sam pancerz co płytówki?

AlbaN napisał:

Kontynuując moj monolog... Kwestia obciązenia. układ dla mnie niezrozumiały . Dlaczego kusza waży 120 ? a broń dwurczna 200 ?! - czemu tak duzo ? kusza nie powinna wazyc wiecej niz długi łuk czyli jakies 80. a Bron dwureczna wydaje mi sie ze zależnie powinna ważyc od 120-150


Tutaj też niewiele powiem, bo kuszy nie miałem w rękach, ale chyba faktycznie przesadzili. Natomiast trzymałem większy miecz i był cholernie ciężki. A taki dwuręczny kolos moim zdaniem ważył spokojnie 2,5x ciężaru longbowa (pamiętasz scenę z Ogniem i mieczem?). W zasadzie wszystko to zależy od rodzaju broni (jedne były cięższe, np ta Longinusa Podbipięty, inne lżejsze), a te wartości w cenniku są raczej orientacyjne.

Edit:
Po lekturze Portalu historycznego, stwierdzam, że faktycznie miecze waża za dużo. Wynika to niestety z niewiedzy historycznej twórców gry. Proponuję zmniejszyć obciążenie.
Cechę druzgoczący proponuję zostawić i zwalić na kiepskie wyważenie broni (mistrzowski dwurak będzie jej pozbawiony, ale za to droższy i trudno dostępny).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)